Projekat ŽIG „Ženski biznis“ usklađen je sa ciljevima gradskih vlasti da stvaraju inkluzivno poslovno okruženje i da podrže one koji svojim primjerom inspirišu druge. Posjedovanje ŽIGa omogućava veću vidljivost na tržištu, povećava kredibilitet kompanije i može olakšati pristup programima podrške i finansiranja namijenjenim razvoju ženskog preduzetništva.
Glavni grad Podgorica podržao je donacijom projekat ŽIG „Ženski biznis“, obezbjeđujući novac za 50 novih ŽIGova namijenjenih preduzećima iz Podgorice koja ispunjavaju uslove propisane za dobijanje tog sertifikata. Podrška je formalizovana kroz potpisivanje Sporazuma o saradnji između Glavnog grada, Sekretarijata Savjeta za konkurentnost i Agencije za kreativne komunikacije i projekte sa svrhom BI Communication, kao i Ugovora o donaciji između Sekretarijata za preduzetništvo i investicije i Agencije BI Communication.
Sporazum su potpisale Nađa Ljiljanić, zamjenica gradonačelnika, Marija Šuković, šefica Sekretarijata Savjeta za konkurentnost, i Ljiljana Burzan-Nikolić, izvršna direktorka Agencije BI Communication, dok su Ugovor potpisale Danijela Radeč, sekretarka Sekretarijata za preduzetništvo i investicije, i Ljiljana Burzan-Nikolić.
ŽIG „Ženski biznis” zvanično je priznanje koje potvrđuje da preduzeće ispunjava međunarodno definisane kriterijume ženskog preduzetništva, u kojem žena ima dominantnu ulogu u vlasništvu, upravljanju i donošenju strateških poslovnih odluka. ŽIG služi kao instrument za prepoznavanje i afirmaciju preduzeća koja doprinose ekonomskom osnaživanju žena i unapređenju rodne ravnopravnosti u poslovnom okruženju. Posjedovanje ŽIG-a omogućava veću vidljivost na tržištu, povećava kredibilitet kompanije i može olakšati pristup programima podrške i finansiranja namijenjenim razvoju ženskog preduzetništva.
„Ova podrška omogućava da dodatnih 50 preduzeća iz Podgorice dobije sertifikat ŽIG „Ženski biznis“, čime se širi mreža vidljivih i prepoznatih ženskih biznisa u glavnom gradu. To je važan korak ka afirmaciji žena koje svojim radom doprinose ekonomskom razvoju i promjeni poslovne kulture“, kazala je Ljiljana Burzan-Nikolić, izvršna direktorica Agencije BI Communication.
Nađa Ljiljanić, zamjenica gradonačelnika Podgorice, poručila je da je projekat ŽIG „Ženski biznis“ usklađen sa ciljevima gradskih vlasti da stvaraju inkluzivno poslovno okruženje i da podrže one koji svojim primjerom inspirišu druge. „Vjerujemo da će ovaj sporazum dodatno ojačati položaj žena u biznisu i afirmisati Podgoricu kao grad jednakih šansi”, rekla je ona.
Marija Šuković, šefica Sekretarijata Savjeta za konkurentnost, istakla je da je posebna vrijednost projekta u tome što promoviše ekonomsko osnaživanje žena, a samim tim i rodnu ravnopravnost. ,,Vjerujem da će zajedničkim zalaganjem svih partnera ovaj projekat donijeti konkretne rezultate i da će dodatno unaprijediti položaj žena u poslovnom okruženju“, navela je Šuković.
Danijela Radeč, sekretarka Sekretarijata za preduzetništvo i investicije, istakla je važnost saradnje i konkretne podrške ženama u biznisu. „Možda je već bilo izazova na tom putu, ali danas mi je posebno zadovoljstvo i posebna čast to što je što je Sekretarijat za preduzetništvo i investicije učestvovao u realizaciji projekta koji je već uveliko zaživio u Crnoj Gori. Projekat ćemo realizovati do kraja ove godine, a za narednu ćemo raditi na tome da ga dodatno unaprijedimo“, kazala je Radeč.
Prema preliminarnim analizama inicijative Top Women Business Montenegro u Podgorici posluje više od 3.300 preduzeća koja ispunjavaju kriterijume za dobijanje ŽIG-a, što čini oko 35% ženskih biznisa u Crnoj Gori.
Projekat ŽIG „Ženski biznis“, koji realizuje BI Communication, agencija za kreativne komunikacije i projekte sa svrhom – u saradnji sa BI Consultingom, prvim crnogorskim provajderom poslovnih informacija, sprovodi se kroz partnerstvo sa institucijam, lokalnim samoupravama i poslovnom zajednicom, sa ciljem da se prepoznaju i podrže autentična ženska preduzeća u Crnoj Gori.