Žene u Crnoj Gori izuzetno su talentovane i sposobne, ali često čekaju pravi trenutak. Umjesto toga, trebalo bi da naprave iskorak – vjera mora doći ispred logike jer se tada ʼstvariʼ počinju slagati, smatra Jelena Kalezić, vlasnica kompanije ZINZA. Njena firma nagrađena je priznanjem TWBM 2025 za najuspješniju kompaniju u kategoriji mikropreduzeće u vlasništvu žena.
„TWBM priznanje mi znači jer je rezultat objektivnih i transparentnih kriterijuma, kao što su finansijski pokazatelji i kontinuitet poslovanja. Doprinosi kredibilitetu i daje dodatnu motivaciju da budem podrška drugim mladim ženama u biznisu“, kaže ona.
Ocjenjuje da je priznanje za tim njene kompanije, koji čine žene, dodatna motivacija da nastave posvećeno da rade i da pomjeraju granice. „Planiramo da proširimo ponudu u segmentu privatnih putovanja i investiramo u rješenja koja će našim klijentima pružiti još kvalitetnije, premium iskustvo“, rekla je Kalezić.
Objašnjava da je njena firma specijalizovana za organizaciju privatnih i poslovnih putovanja uz prepoznatljiv kvalitet usluge koja klijentima optimizuje vrijeme, kao najvažniji resurs današnjice, i pruža sigurnost da se organizacija putovanja povjerava nekome ko ima znanje.
„U segmentu korporativnih putovanja, fokusirani smo na efikasnost i logističku podršku. Sa nama dobijate uslugu ličnog asistenta za putovanja, koji posjeduje vrhunsku operativnost i razumijevanje svijeta onih kojima su putovanja stil života. Kroz našu concierge uslugu omogućavamo posebne doživljaje – od ulaznica za finale Wimbledona ili utakmice Premijer lige, do nezaboravnih iskustava kao što su privatne ture po muzejima, vinske degustacije, trekking i posmatranje gorila u Ruandi“, kaže Kalezić.
Navodi da se potrebe i očekivanja savremenih putnika i kompanija ubrzano mijenjaju, što od kompanije ZINZA zahtijeva stalne iskorake. „AI podrška postala je sastavni dio svih procesa. Ipak, vjerujemo da ne može zamijeniti ljudski dodir. Upravo autentičnost i lična povezanost ostaju ono što klijenti najviše pamte i traže“, tvrdi ona.
Kalezić kaže da joj je, kao vlasnici firme, najveći izazov bio period kada je postala majka. „Kada imate bebu kojoj ste potrebni u svakom trenutku, a paralelno vodite biznis koji takođe traži vašu punu pažnju, shvatite da je ključno postaviti prioritete. Za mene su to bila moja djeca i sve ostalo sam organizovala u skladu s tim“, objašnjava Kalezić.
Tvrdi da su je izazovi, pritisak i situacije koje zahtijevaju veliku fizičku i mentalnu energiju, dovodili do promjena i rasta na profesionalnom i ličnom planu. „Ono što se ispostavilo jeste da je i ZINZA rasla uporedo“.