ŽIG „Ženski biznis“ za kratko vrijeme postao je prepoznatljiv znak ekonomskog osnaživanja žena u Crnoj Gori. Projekat je pokrenut početkom 2024. godine na inicijativu Sekretarijata Savjeta za konkurentnost i uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj i Vlade Ujedinjenog Kraljevstva. Od jula 2025. godine, kada je završena njegova prva faza, vođenje i razvoj projekta ŽIG „Ženski Biznis“ preuzela je Agencija za kreativne komunikacije i projekte sa svrhom BI Communication, u saradnji sa prvim crnogorskim provajderom poslovnih informacija BI Consultingom.
Osnovna ideja projekta od njegovog početka bila je jasna – napraviti razliku između formalnog i stvarnog ženskog biznisa i omogućiti preduzećima u kojima žene zaista donose odluke lakši pristup finansijskim i nefinansijskim podsticajima. Rezultati nijesu izostali. Potpisano je 14 sporazuma o saradnji sa ključnim institucijama i bankama, a uspostavljen je i javno dostupan registar koji danas okuplja oko 230 nositeljki ŽIGA. Time je prvi put stvoren sistem prepoznavanja ženskog biznisa u Crnoj Gori, otvoren za javnost, partnere i donosioce odluka.
S obzirom na to da postoji veliko interesovanje za dobijanje ŽIGA, ali i na aktivnosti koje se u kontinuitetu sprovode na snaženju ženske poslovne zajednice, očekuje se da će do kraja 2025. godine biti oko 280 nositeljki ŽIGA.
Dodatni podsticaj procesu donio je ugovor o donaciji sa Glavnim gradom Podgorica, koji je potpisan u oktobru 2025. godine, a zahvaljujući kojem je obezbijeđeno finansiranje za izdavanje 50 novih žigova. ŽIG „Ženski biznis“, zahvaljujući takvim inicijativama, prerasta u mrežu podrške koja povezuje žene u preduzetništvu sa institucijama i partnerima i postaje važan instrument za njihovu vidljivost, afirmaciju i rast.